خرید Open VPN تفاوت بین وی پی ان TCP و UDP

OpenVPN نوعی از نرم افزار هستند. این به ایجاد اتصال P2P و S2S کمک می کند. P2P به معنی اتصال نقطه به نقطه است و S2S به معنی اتصال سایت به سایت است. این اتصال با دلالت بر VPN یا شبکه خصوصی مجازی کار می کند.

open-vpn-tcp-vs-udp

در OpenVPN دو نوع از پروتکل ها استفاده می شوند، یکی از آنها TCP و دیگری UDP است.  TCP به اختصار از Transmission Control Protocol گرفته شده است به معنی پروتکل کنترل انتقال و UDP به اختصار از  User Datagram Protocol به معنی پروتکل داده های کاربر است. TCP اتصال جهت دار شده است و UDP ساده تر از آن است.در خرید VPN در parsvpn.online با دو گزینه مواجه میشویم.

TCP: قابل اعتماد، برای فاصله های طولانی بین سرور VPN و ISP شما .

UDP: سریع، برای فاصله های کوتاه بین سرور VPN و  ISP شما.

TCP نیاز به بسته تایید برای هر بسته ارسال شده دارد. بنابراین نیاز به سربار بیشتری در این اتصال دارد. اما این پروتکل قابل اطمینان تر است.

در سوی دیگر UDP یک پروتکل  stateless است. به این معنی که بسته هایی که گمان می شود دریافت می شوند نیازی به هیچ تلاش مجدد یا تایید ندارند. بنابراین این فرآیند بسیار انعطاف پذیرتر از TPC است. اما در معرض از دست دادن بسته ها نیز است.

تفاوت بین خرید وی پی ان نوع TCP و UDP

هر دو این پروتکل ها در open VPN استفاده می شوند. هر چند برخی از آنها مزایا و معایبی دارند. اجازه دهید نگاهی به آنها بیندازیم.

TCP اتصال گرا است. به این معنی که ارسال داده ها بستگی به اتصال دارد. اگر اتصال در طول پروسه از دست برود سپس سرور دوباره قسمت از دست رفته را درخواست می کند.

در مقابل، UDP پروتکل بدون اتصال است. به این معنی که هنگامیکه داده ها ارسال می شوند، قرستند متوجه نمی شود که آیا این تحویل نهایی به مقصد است یا نه.

در TCP داده ها بر طبق سفارش ارسال می شوند. به این معنی که اگر شما دو پیام با هم ارسال کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که اولین پیام ارسال شده است و سپس پیام دیگر.

اما در پروتکل UDP بر طبق سفارش نیست. هر یک از پیام ها می تواند ابتدا فرستاده شود.  بنابراین می توان گفت پروتکل کمتر سفارشی است.

اگر جریان TCP در سفارش اشتباه برسد، بعد از آن نیاز به برخی اصلاحات است. بنابراین در حالیکه این کار انجام می شود همه این توالی به عقب برخواهد گشت. بنابراین نیاز به کار بیشتری دارد و فرآیند کندتر خواهد بود.

اما در مورد بسته های UDP که به صورت انفرادی ارسال می شوند اگر تحویل انجام شود بعد از آن اطمینان حاصل می شود که همه داده ارسال شده است. بنابراین به اندازه TCP زمان بر نخواهد بود.

نتیجه :

از بحث بالا مشخص می شود که هیچ کدام بی عیب و نقص نیستند. در اینجا تفاوت هایی وجود دارد. اما از آنجاییکه که افراد صحت داده ها را بیشتر از سرعت نیاز دارند ، آنها به سمت TCP می روند و این به طور گسترده ای پروتکل IP نیاز دارد.بنابراین در خرید VPN باید این موضوع را دقت کرد