حفاظت از VPN در مقابل نشت های DNS

چطور از نشت های DNS جلوگیری کنید

vpn-and-dns-laek

استفاده از VPN یا شبکه خصوصی مجازی یکی از راه های پیشنهاد شده برای گشت و گذار امن در وب می باشد. با VPN، شما می توانید به طور موثری اطلاعات شخصی خود مانند سابقه جستجو در اینترنت، نام، آدرس، اطلاعات حساب کاربری را از ارائه دهنده سرویس اینترنت یا هکرها حفظ کنید.

با این حال، فرقی نمی کند که چه سرویس VPN بی عیب و نقصی را انتخاب می کنید، چیزهای دیگری به جز VPN هستند که می توانند موجب بروز مشکلات شوند. اشکالات می توانند رخ دهند و یکی از متداولترین آنها  DNS Leak است.

DNS Leak چیست؟

نشت DNS یا DNS Leak بوسیله یک اشکال در VPN مشخص شده است، شبکه سیستم عاملی که معمولا ISP شما را با حق پیگیری فعالیت های آنلاین شما تجهیز می کند، که در وهله اول نباید آن را انجام دهد.

نشت DNS چگونه رخ می دهد؟

معمولا، نام دامنه شما توسط سرورهای DNS از ارائه دهنده سرویس فروش VPN شما  به آدرس های IP عددی ترجمه می شود. با این حال هنگامیکه شما به VPN متصل می شوید، این ترجمه توسط DNS از ارائه دهنده VPN به جای DNS سرویس ISP انجام می شود.

بنابراین، هنگامیکه از VPN استفاده می کنید، یک درخواست DNS قرار است از طریق DNS ارائه دهنده شما هدایت شود. با این حال، در برخی از موارد، این درخواست به جای DNS ارائه دهنده VPN از طریق DNS سرویس ISP شما هدایت می شود. این باعث می شود اطلاعات خصوصی شما مانند سابقه مروز، نام و غیره در معرض ISP قرار گیرد که به آن نشت DNS یا DNS Leak گفته می شود.

آزمون نشت DNS چگونه است؟

شما می توانید برای تشخیص نشت DNS از طریق آدرس زیر اقدام کنید:

https://www.dnsleaktest.com/

راهنمایی برای کاهش نشت DNS

با استفاده از خرید VPN که حفاظت از نشت DNS را فراهم کند که به طور پیش فرض یکی از ساده ترین روشهای توصیه شده برای کاهش نگرانی درباره نشت DNS است. با این حال، وظیفه پیدا کردن یک ارائه دهنده سرویس VPN که پیشگیری از نشت DNS را تضمین کند می تواند کمی گیج کننده باشد.

یکی دیگر از گزینه های توصیه شده برای جلوگیری از نشت DNS تنظیم سرور ثابت به سروری است که توسط ارائه دهنده سرویس VPN شما ارائه می شود. یکی از اهداف اصلی ای که افراد از VPN استفاده می کنند برای حفاظت از خودشان در برابر جاسوسان و هکرها است. اشکالاتی به شکل نشت DNS می تواند منتهی به دردسرهای بزرگی شود.

یک ارائه دهنده سرویس VPN مناسب جهت خرید انتخاب کنید که نگرانی ای برای حریم خصوصی و امنیت خود نداشته باشد. با یک سرویس بدون سیاست های گزارش گیری، می توانید نگرانی ها درباره حفاظت ار حریم خصوصی را پایان دهید.