آیا با خرید VPN هایی مانند کریو شنود ISP از بین میرود؟

جواب ساده برای این سوال این است که؛ بله. اما همه ی تنظیمات VPN نمی تواند واقعا کیفیت سرویس که شما برای محافظت فعالیت های خود نیاز دارید را ارائه بدهد. ابتدا به اینکه VPN چگونه برای پنهان کردن ترافیک شما کار می کند اشاره بشود.

یک VPN چطور کار می کند؟

VPN ترافیک فرستاده شده از طریق ISP شما به سرور VPN را رمزگذاری می کند. این کار مانع از این می شود که ISP شما قادر باشد کارهایی که شما انجام میدهید را به سادگی ببیند. این شامل وب سایتهایی می شود که شما باز می کنید و هر داده ای میفرستید یا میگیرید است. برخی وب سایتها از Transport Layer Security (TLS) برای رمز گذاری ترافیک شما استفاده می کنند. اما یک VPN تضمین می کند که همه چیز در امنیت است. ISP شما می تواند آدرس IP شما را ببیند و بنابراین می داند شما چه کسی هستید. اتصال VPN می تواند IP شما را پنهان کند به طوری که تنها IP که آنها می توانند ببینند IP سرور VPN است.

ip foot print

VPN یک تونل خصوصی که رمزگذاری شده است ایجاد می کند. این تضمین می کند که هیچ کس قادر به دیدن داده های مبادله شما با دیگر وب سایت ها یا سرورها نمی باشد. مهم است که از سوء ظن اجتناب شود اگر شما در حال استفاده از سایتهای به اشتراک گذاری فایل مشکوک هستید. بسیاری از این منابع شهرت خوبی ندارند اگرچه آنها محتوای قانونی دارند. شما دوست ندارید به عنوان کسی که استفاده نامناسب از اینترنت دارد نظارت شود حتی اگر فعالیت های شما کاملا قانونی باشند.

به طور خلاصه، اگر شما از سایتهای HTTP بازدید می کنید، همه داده های گذر کرده بین شما و آنها به وضوح قابل دید است. اگر آن سایتها از HTTPS استفاده کنند، دامنه های آنها هنوز قابل دیدن است، اما داده ها به طور کلی رمزگذاری شده است. هنوز در HTTPS رخنه هایی وجود دارد، با این حال کاملا امن نیست. وقتی از VPN استفاده می کنید، هیچ چیزی بین شما و سرور VPN دیده نمی شود. بین سرور VPN و اینترنت باز، ترافیک می تواند دیده شود اما هیچ چیزی نمی تواند به سمت شما ردیابی شود. اگر شما حریم خصوصی در کل اینترنت را می خواهید، باید تنها از سایتهایی استفاده کنید که توسط TLS حفاظت می شوند.

خرید VPN هایی مانند کریو برای دانلود خصوصی و امنیت

vpn for privacy

VPN ها طراحی شده اند تا به شرکت ها اجازه بدهد داده ها را در امنیت منتقل کنند. امروزه آنها به طور گسترده ای توسط افراد برای حفظ حریم خصوصی و امنیت داده ها استفاده می شوند. ارائه دهندگان جدی VPN به افراد کمک می کنند که داده ها و فعالیت هایشان در اینترنت را از هر کسی پنهان کنند. در صورتیکه از VPN استفاده کنید،  ISP شما، وب سایتها، مهاجمان و حتی دولت نخواهد دانست که شما چه کسی هستید. شما می توانید به یک VPN اعتماد کنید برای اینکه فعالیتهای شخصی شما را از ISP پنهان کند اگر آنها گزارش مربوط استفاده و داده های شخصی شما را نگه ندارند.

ارائه دهنده VPN شما باید بهترین پروتکل های در دسترس را استفاده کند تا حداکثر حریم خصوصی و امنیت را به شما بدهد. بهترین پروتکل VPN که امروزه استفاده می شود OpenVPN است. برای بهترین حریم خصوصی برای دانلود ها، شما به یک VPN نیاز دارید که OpenVPN را عرضه بدارد. L2TP/IPsec یک جایگزین خوب برای دستگاه هایی است که OpenVPN را پشتیبانی نمی کنند. از VPN هایی که اتصال سرور PPTP یا L2TP VPN ارائه می دهند اجتناب کنید. شما همچنین باید به دنبال VPN هایی باشید که بالاترین سطوح رمزگذاری را ارائه می دهند. برخی رمزگذاری 256 بیتی ارائه می دهند که خوب است اما می تواند کمی سرعت را کند کند. رمز گذاری 128 بیتی روی OpenVPN توازن خوبی بین سرعت و امنیت ایجاد می کند. شما به این نیاز خواهید داشت مخصوصا اگر شما در حال دانلود کردن از کشوری هستید که تجربه سانسور در اینترنت را دارد. این به شما کمک خواهد کرد که از ISP خود و گزارش دادن آنها در مورد استفاده شما از مطالبی که دولت دوست ندارد محافظت شوید.

vpnexpress.net/does-vpn-stop-isp-knowing-downloads/