ارائه دهنده فروش سرویس VPN چیست و چه چیزی ارائه می دهد؟

ارائه دهنده سرویس VPN چیست؟

what-is-vpn-provider

یک ارائه دهنده سرویس VPN نهادی است که به شما اجازه می دهد که به سرورهای آنها متصل شوید و از سرویس های آنها برای اتصال به VPN استفاده کنید. به عبارت دیگر، ارائه دهنده فروش VPN امکان دسترسی به تونل VPN را می دهد جاییکه شما با استفاده از استانداردهای رمزگذاری به شبکه خصوصی متصل می شوید. برای روشن شدن کار ارائه دهنده VPN بیایید نگاهی به این مثال بیندازیم.

همانطور که در حال حاضر می دانید، VPN ها با ایجاد یک ارتباط سرور/ کلاینت بین چندین دستگاه یعنی جایی که کلاینت (شما) به سرور متصل می شوید و سرور به اینترنت متصل می شود کار می کند. سرور همه درخواست ها از شما و داده های دریافت شده از اینترنت را اداره می کند. کلاینت و سرور هر دو در هر دو انتهای تونل هستند بنابراین آنها تنها نهادی هستند که قادر به رمز گذاری و رمز گشایی ترافیک وب هستند. اکنون به این واقعیت دست یافتیم که سرور مهمترین قسمت VPN است اما سوال اینجاست که این سرور از کجا آمده است؟

ارائه دهندگان سرویس VPN وجود دارند که سرورهای خود را دارند و اتصالات VPN را به کاربران نهایی ارائه می دهند.

چطور یک VPN  مناسب برای خود بخرید؟

برای انتخاب یک ارائه دهنده سرویس VPN مناسب نیاز به در نظر گرفتن برخی فاکتورها دارید، از جمله:

تعداد کل مکان های سرور

  • تعداد آدرس های IP آنها
  • پروتکل های رمزگذاری که آنها استفاده می کنند
  • سیاست های گزارش گیری
  • هزینه اشتراک/ قیمت
  • برنامه های VPN و نرم افزارها
  • پشتیبانی تورنت
  • محدودیت پهنای باند و سرعت
  • تعداد اتصالات به طور همزمان

بسته به نیازهای شما و اینکه چه نیتی دارید، VPN های مختلفی برای افراد وجود دارند. در اینجا چهار عامل اصلی است که تصمیم شما هنگام انتخاب و خرید کریو VPN را تحت تاثیر قرار می دهد، این چهار فاکتور شامل سطح امنیت، عملکرد، سرعت و قیمت بدیهی است. در اینجا برای راحتی شما VPN ها را طبقه بندی کرده ایم.

دانشجو/ کارمند

اگر شما یک دانش آموز یا یک کارمند هستید پس قطعا به دنبال یک ارائه دهنده سرویس VPN هستید که به شما در رفع محدودیت وب سایت ها و دسترسی به محتوای محدود شده در مدرسه یا محل کار کمک کند. علاوه بر این، شما ممکن است بخواهید هزینه ها را در پایین ترین سطح نگه دارید. شما باید یک VPN با حداقل هزینه و بالاترین عملکرد/سرعت را با به خطر انداختن امنیت خود انتخاب کنید زیرا شما قصدی برای انجام کاری مرتبط با داده های حساس مانند کارهای اینترنتی بانکی که نیاز به سطوح بالای رمز گذاری دارند ندارید.

دانلود کننده ها

افرادی که می خواهند به صورت آزاد به مطالبی که نیاز دارند دست پیدا کنند یا به سایت هایی دارای موادی برای کپی رایت، شما نیاز به یک ارائه دهنده VPN دارید که دانلود تورنت ها را پشتیبانی می کند. برخی کشورها مانند Romania برخی قوانین و مقررات نرم برای افرادی دارند که سرورهای VPN در این کشورها دارند قرار داده اند.

تماشا کنندگان

افرادی که تمایل به دنبال کردن فیلم ها و برنامه های خود از Netflix در خارج از ایالات متحده دارند. شما باید یک سرویس VPN در ایالات متحده با بالاترین سرعت ممکن داشته باشید زیرا نمی خواهید اتصال شما کند و متوقف شود. در سوی دیگر، امنیت و سطوح رمزگذاری بالا در اینجا نیاز نیست.

خط پایانی

قبل از انتخاب کریو VPN، نیازهای خود را شناسایی کنید و بر روی ویژگی هایی که می خواهید از سرویس فروش VPN خود ببینید تمرکز کنید. به سادگی یک سرویس VPN را تنها به خاطر اینکه پیشنهاد دوستتان است انتخاب نکنید.